100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

  • ۰
  • ۰

اقامت دائم آلمان

با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان ، دریافت اقامت فرد متقاضی ( همراه با خانواده ) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر میباشد.
آلمان یک جامعه ی مدرن، جهان وطنی (وابسته به همه دنیا، بین المللی) و نوآورانه است؛ که ممکن است نقل مکان به آلمان را برای مهاجران آسان تر کند. هنگامی که شما به آلمان مهاجرت می کنید شما همچنین از تنوع منطقه ای که بخش مهمی از هویت آلمان است بهره مند می شوید. باتوجه به میراث غرب آن و این که آلمان یک کشور مدرن است بسیاری از مهاجران تازه وارد در آلمان بسیاری از مشکلات تطابق پیدا کردن با روش زندگی آلمانی را ندارند. با این حال شما ممکن است بخواهید موارد زیر را برای چگونگی نقل مکانتان در نظر بگیرید.

برای کسانی که علاقه مند به مهاجرت کردن برای کار و زندگی در آلمان هستند اقامت نامه های محدود و نامحدود وجود دارد، همان طور که از اسم آنها مشخص است یکی این هست که اعتبار نامحدود دارد و نیاز به تمدید ندارد. در حالی که دیگری باید تمدید شود و تاریخ تمدید بر روی تمبر قید شده است (به عنوان مثال هر ۱۲ ماه). مقامات دولتی آلمان به ندرت اجازه ی اقامت را رد می کنند. مگر اینکه آنها بر این باور باشند که درخواست ارتقای سیستم رفاه اجتماعی کمک می کند. در حالی که ترس دولت رفاه آلمان از ساکنان خارجی استثمارگر، اغلب به عنوان یک منبع بیگانه ستیزی و تنش های اجتماعی در آلمان می شود. این نباید برای مهاجران که برای کار کردن به آلمان می روند تبدیل به مشکل شود. افراد غیر آلمانی معمولا دارای قرارداد کار و ویزای کار از مهاجرت خود می باشند.

شغل های آزاد شامل شغل های معمولی برای خود اشتغالی به عنوان وکلا ، روان شناسان ، هنرمندان و نویسندگان مستقل است.اگر شما قصد شروع یک کسب و کار را به عنوان تولیدکننده کالا ، صنعتگر و … دارید مقررات تجاری آلمان به شما اعمال می شود.

تفاوت بین راه اندازی یک تجارت و کارکردن به عنوان خود اشتغالی و حرفه ای در آلمان تحت تاثیر چارچوب حقوقی وضع جدید ، روند ثبت نام و حتی مالیات شما قرار می گیرد.

وضعیت قانونی خود اشتغالی به عنوان برنامه ریزی مهاجران برای شروع یک کسب و کار در آلمان پیچیده تر است.

ما در موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله نیز با بررسی راه ها ی مهاجرت به آلمان و شرایط مهاجرت به آلمان و تمامی ابعاد مهاجرت به آلمان از نظر اخذ تابعیت آلمان و اخذ اقامت آلمان به شما کمک خواهیم نمود تا بهترین راه جهت مهاجرت به آلمان را به نسبت شرایط موجودتان بیابید.

مهاجرت به آلمان ویزا و اجازه اقامت

قبل از شروع یک کار جدید به عنوان یک فرد خود اشتغال با یک مالک کسب و کار در آلمان باید برسی کنید که آیا به مجوز اقامت برای خود اشتغالی نیاز دارد یا خیر.

اگر شما از شهروندان اتحادیه اروپا هستید ممکن است شما آزادانه درون اتحادیه اروپا به منظور خود اشتغالی حرکت کنید. با این حال استثنائات خاصی برای مهاجران کشورهای جدید عضو اتحادیه اروپا از بلغارستان و رومانی وجود دارد.

اگر شما از یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید ؛ شما برای اجازه اقامت کار ( مثل کارکردن یا همسر مهاجر) در ارتباط با اداره خارجی محلی هستید. آنها می توانند به شما برای تغییر اجازه اقامت مشاوره دهند.

اگر شما از یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای خود اشتغالی یا راه اندازی کسب و کار به آلمان می روید. شما باید در سفارت آلمان درخواست اجازه اقامت دهید.

شرایط درخواست اقامت آلمان

متقاضی میبایست با ارائه مدرک معتبر ( نامه رسمی بانک از هر کشور ایران یا غیره ) ثابت کند که دارای سرمایه نقدی به میزان قابل توجه میباشد.
لازم به توضیح است که احتیاج به انتقال هیچ سرمایه ای به آلمان نیست و فقط جنبه اطمینان دولت آلمان جهت تامین هزینه های آتی متقاضی و خانواده اش میباشد.
ارائه طرح و برنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول ، سودآور و قابل اجرا در کشور آلمان Business Plan
در شرایط دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده تحت تکفل ایشان، میبایست میزان کارکرد حساب بانکی و هزینه های متقاضی در کشور آلمان از تاریخ ورود و آغاز فعالیت تجاری تا انتهای ۳ سال آینده، ۲۵۰٫۰۰۰ € یورو باشد .
کلیه هزینه های شخصی خود و خانواده و همچنین خریدها و هزینه های تجاری در آلمان ( کرایه منزل یا خرید خانه خوراک و پوشاک هزینه های کاری، حقوق ماهیانه مدیرعامل و . . . ) شامل آن ۲۵۰٫۰۰۰ € یورو محسوب خواهد شد.

ما در موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله نیز با بررسی راه ها ی مهاجرت به آلمان و شرایط مهاجرت به آلمان و تمامی ابعاد مهاجرت به آلمان از نظر اخذ تابعیت آلمان و اخذ اقامت آلمان به شما کمک خواهیم نمود تا بهترین راه جهت مهاجرت به آلمان را به نسبت شرایط موجودتان بیابید.

 ویزای جستجوی کار

طبق گزارش آماری که ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد ، بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت حال حاضر آلمان خارج از خاک آلمان متولد شده اند ، به عبارتی دیگر یک هشتم جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل می دهند و جالب تر آنکه این گزارش اشاره می کند سهم مهاجران از بازار کار آلمان بیش از یک هشتم است ، تقریبا یک هفتم نیروی کار آلمان را مهاجر هان تشکیل می دهند و این مشخص می کند نیروی کار خارجی سهم پررنگی در صنعت و شکوفایی اقتصادی آلمان داشته است ، از این رو دولتمردان و پارلمان آلمان قوانین تسهیل کننده ای برای مهاجرت به آلمان تصویب کرده اند.

همچنین حضور گسترده مهاجران در این کشور نشان از سطح بالای کیفیت زندگی و همچنین قوانین تسهیل شده مهاجرت به آلمان برای نیروی تحصیلکرده و جویای کار است.

آمار مهاجرتی آلمان نشان می دهد که بیشترین مهاجرین به ترتیب در شهرهای برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، کلن ، فرانکفورت زندگی می کنند، و پس از این شهرها ، جمعیت مهاجرین در شهرهای جنوبی و غربی به مراتب بیشتر از سایر شهرها است.

تفکیک بندی ملیتی گزارش مهاجرت به آلمان مشخص می کند که یک سوم مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور سکونت دارند ، همچنین مهاجران ترک ۱۳ درصد ، لهستان ۱۱ درصد ، روس ها ۹ درصد ، قزاقها ۵  درصد ، رومانی ها ۴ درصد از مهاجران کشور آلمان را تشکیل می دهند.

با توجه به نیاز روزافزون آلمان به نیروی متخصص و تحصیلکرده ، دولت آلمان تسهیلات خاصی برای متقاضیان علاقه مند به کار و زندگی در آلمان فراهم نموده است ، پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرده است که طبق آن علاقه مندان واجد شرایط  می توانند با ویزای جستجوی کار به آلمان سفر کرده و شش ماه در آنجا اقامت داشته باشند ، ضمنا در این مدت می توانند به جستجوی شغل مناسب بگردند و پس از عقد قرارداد با کارفرمایان آلمانی ، اقامت موقت ، بلوکارت و یا اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

  • ۹۷/۰۶/۰۴
  • mohamad shabani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی