100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
خبر های بروز دنیا برای تمامی سنین در این سایت موجود است.شما بازدیدکنندگان محترم میتوانید روزانه خبر های زیاد و مهم را در این سایت بخوانید و از اخبار روز دنیا با خبر شوید.کافی است فقط در این وب سایت گردش کنید و در تمامی موارد این وب سایت جستجوی لازم را انجام دهید.خبر های سیاسی در این سایت شامل خبر های دولت یازدهم و عملکرد آن ها در این دوره است که باید بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.عملکرد این دولت مثبت بوده و در بخش برجام کار های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و تشکر است

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل یاری در پانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته، اجرای ساخت نیروگاه و تولید انرژی تجدیدپذیر است که بر این اساس 4 نیروگاه 50 مگاواتی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیاء و به ارزش 250 میلیارد تومان ساخته می‌شود که تحقق این مهم لازمه تأمین زمین مورد نیاز است.

وی بیان کرد: این نیروگاه با واگذاری زمین در مدت سه سال ساخته می‌شود و شرکت شستا هم برای ساخت دو نیروگاه 25 مگاواتی اعلام آمادگی کرده است و مدت زمان ساخت نیروگاه 50 مگاواتی استان قزوین سه سال پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین ادامه داد: مسؤولان استانداری قزوین با شرکت شستا برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در قزوین، شال، ضیاء‌آباد، اقبالیه، اسفرورین تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند تا 250 هزار نفر تحت پوشش قرار گیرد که ظرفیت آن 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و اعتبار مورد نیاز 170 میلیارد تومان است.

یاری تصریح کرد: برای انتقال 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به منظور تأمین آب شرب 14 شهر و 194 روستا اعتبار 630 میلیارد تومان نیاز بوده که تفاهم‌نامه‌ای در این راستا منعقد شده است.

وی اضافه کرد: خط انتقال طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برابر 64.5 کیلومتر و خط فرعی آن 326 کیلومتر است که ظرفیت 2 هزار و 840 لیتر بر ثانیه را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین یادآور شد: خط انتقال آب از سد طالقان به این استان، چهار مخزن با ظرفیت 4 هزار متر مکعب و تصفیه‌خانه با دو مدول هر کدام با ظرفیت یک هزار و 500 لیتر بر ثانیه را شامل می‌شود.

یاری گفت: انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین با مشارکت بانک پاسارگاد به روش BOT و خرید تضمینی آب از سوی دولت اجرا می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد:‌ همچنین در حوزه گردشگری برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوان از ظرفیت‌های مناسب و مهم استان قزوین به نحو مطلوبی استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین تصریح کرد: از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های امضا شده در استانداری قزوین با کمیته امداد امام خمینی می‌توان به توزیع اعتبارات قرض‌الحسنه به میزان 800 میلیارد ریال، اجرای 12 طرح خدمات کشاورزی، ساخت یک هزار واحد در شهرها و 200 واحد در روستاها برای مددجویان و ایجاد 800 هکتار فضای گلخانه‌ای و بازارچه‌های محلی اشاره کرد.

  • ۹۵/۰۷/۱۷
  • mohamad shabani

نظرات (۱)

ممنون از مقاله خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی