100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

100 خبر - منتخب اخبار

منتخب اخبار روزانه از خبرگزاریها

  • ۰
  • ۰



هنگامی که خورشید در زمان میلیارد سال چند صد بار بزرگتر از آن است چه اتفاقی می افتد به زمین است امروز? قوی ترین رادیو تلسکوپ جهان با استفاده از یک تیم بین المللی از ستاره شناسان به دنبال پاسخ های کشتیدم L2 ستاره مجموعه ای است. به اندازه امروز پنج میلیارد سال پیش، این ستاره است به بسیار شبیه به خورشید است.

“پنج میلیارد سال از هم اکنون، خورشید را باید رشد به ستاره قرمز بزرگ، بیش از صد بار بزرگتر از اندازه فعلی آن” می گوید: استاد Leen Decin از KU عزیز موسسه نجوم. “آن نیز کاهش شدید توده از طریق باد ستاره ای بسیار قوی را تجربه کنند. محصول نهایی آن تکامل 7 میلیارد سال خواهد شد یک ستاره کوتوله سفید کوچک. این در مورد حجم زمین است، اما بسیار سنگین تر باشد: یک قاشق چای خوری از مواد کوتوله سفید حدود 5 تن وزن دارد. ”

این دگردیسی می تواند تأثیر عمیقی در مورد سیارات منظومه شمسی ما داشته باشد. عطارد و زهره, مثلا, خواهد شد در ستاره غول فرا گرفته و نابود.

“اما سرنوشت زمین هنوز نامشخص است” همچنان Decin. “ما در حال حاضر که آن احتمالا نابود کردن هر شکلی از حیات بر روی سیاره ما که خورشید ما بزرگتر و روشن تر، را می دانیم. اما خواهد شد هسته سنگی زمین فاز قرمز بزرگ زنده ماندن و ادامه مدار کوتوله سفید?”

در پاسخ به این سوال یک تیم بین المللی از ستاره شناسان مشاهده تکامل ستاره کشتی دم L2. این ستاره 208 سال نوری دور از زمین–که به معنی عبارت نجوم در این نزدیکی است. محققان آلما تلسکوپ رادیویی، که شامل 66 آنتن رادیو فردی هم که به صورت یک تلسکوپ مجازی غول پیکر با قطر 16 کیلومتر استفاده می شود.

“ما را کشف کشتی دم L2 است که حدود 10 میلیارد سال سن،” می گوید بخش هومن از KU عزیز موسسه نجوم. “امروز، با همان جرم است پنج میلیارد سال پیش ستاره دوقلو تقریبا کامل از خورشید ما بود. یک سوم از این توده در طول تکامل ستاره از دست داده بود. همان با خورشید ما در آینده بسیار دور اتفاق خواهد افتاد.”

300 میلیون کیلومتر از کشتی دم L2–و دو بار مسافت بین خورشید و زمین–محققان شناسایی شی مدار ستاره غول. در تمام احتمال, این سیاره است که پیش نمایش منحصر به فرد از زمین ما ارائه می دهد پنج میلیارد سال است از هم اکنون.

درک عمیق تر از تعاملات بین کشتی دم L2 و آن سیاره خواهد شد عملکرد اطلاعات با ارزش در تکامل نهایی خورشید و تاثیر آن بر روی سیارات در منظومه شمسی ما است. آیا زمین نهایت زنده ماندن خورشید یا شود نابود هنوز نامشخص است. کشتی دم L2 ممکن است کلیدی برای پاسخ به این سوال.

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط عزیز کو . توجه: ممکن است ویرایش محتوا برای سبک و طول.

  • ۹۵/۰۹/۲۱
  • mohamad shabani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی